UNIMA Bülteni 5. Sayı

2021 Şubat Sayısı okuyucularımız ile buluştu.

XXI. yüzyılda, Karagöz sanatının değişen icra mekanlarından biri de müzelerdir. Müzeler aynı zamanda yaygın eğitim kurumudur. Yaygın eğitim kurumları doğrudan ya da dolaylı olarak bireyin geleneksel sanatları, öğrenmesine fırsat sunmaktadır. Her yaş insanın müze programlarını takip ederek geleneksel sanatları üzerine eğitim alabilmektedir. Bu açıdan müzeler, bireylerin yaşamına iz düşebilecek kültürlenme sürecine fırsatlar sunabilmektedir. Nitekim UNIMA 2021 Şubat yazıları, yazarların müzelerde yaşadıkları Karagöz deneyimleri okuyucularına aktarmaktadır.


Osman EZGİ “Müzede Karagöz ile Büyümek” yazısı ile Bursa Karagöz Müzesi’nde Karagözcü olma hikayesini anlatmaktadır. İhsan AKBULUT “Karagöz’ün Karadeniz’de Ne İşi Var?” yazısı ile Ünye’de kurulan Yaşayan Kültürel Miras Müzesi’nde ziyaretçilerin kafasını kurcalayan sorulara cevap vermektedir. Cihan Erdem “Beypazarı Yaşayan Müze’de Karagöz” yazısı ile etkileşimli müze sergileme teknikleri bağlamında, Karagöz deneyimlerini aktarmaktadır. Gizem ALTINORDU “Usta Karagöz” yazısıyla, müzelerde yaşadığı karagözcü olma macerasını okuyuculara aktarmaktadır. Tarkan KORKMAZ “Ankara Somut Olmayan Kültürel Miras Müzesi’nde Karagöz” yazısıyla Gazi Üniversitesi Türk Halk Bilimi Bölümü’nü kazanmasıyla yolunun, müzeye düşmesi ve Karagöz sanatı ile tanışmasını okuyucular nakletmiştir. Elçin KARAMAN YAYLA “Boyabat Belediyesi Yaşayan Kültürel Miras Müzesi ve Karagöz” yazısında geleneksel gösteri sanatları bölümünün amacını anlatmaktadır. Muhammet Hanifi KÜNTUĞ “Kapadokya Yaşayan Miras Müzesi’nde Karagöz” lisans döneminde Karagöz’e ilk adımını anlatmıştır.

 

UNIMA Bülteni 5. Sayı

Copyright UNIMA Türkiye 2014. Tüm hakları saklıdır.